lördag 6 december 2008

effektiv måndag

Slask, slask och åter slask. Kan inte vädret bestämma sig. Antingen snö eller inte.

I måndags kände jag mig mycket effektiv och nöjd med mig själv. Jag slutade tidigt på jobbet och for iväg till klubben för lite lydnadsträning med Ingalill på klubben. Om gårdagen kändes toppen så kändes denna träning botten :(. Allting kändes som det gick bakåt utom vittring och sakta marsch. De gick kanon! Därefter hem och iväg på gympa. Gött att få upp lite flås på sig själv också. På kvällen var det dags för den nattliga agilityträningen. Hoppteknik stod på programmet. Hobbe skötte sig fint. Förutom hans ryck att försöka sno grannens godis. Vilken tjuv :) Vi körde lite slalom också och det funkade mycket bra. Så om em träning kändes botten så kändes kvällens träning toppen!! De andra stannade kvar och körde en bana men vi tackade för oss och drog hem. Till min stora sambos förvåning. Hans kommentar var: är du redan hemma!!! Klockan var då strax inna elva på kvällen :)

Resten av veckan har gått i lydnadens tecken. Fast det är lite svårt att träna i blask och ibland även i mörker eller rättare sagt gatuljusets lilla sken. Det känns som det gått troll i sättande under gång. Antingen sätter han sig trögt eller så står han så fint. Detta moment har vi alltid haft svårt för men det blir ju inte bättre. Annars kan han sitta så fint och snabbt. Något är det som jag gör fel eller förvirrar honom med. Höger och vänster tragglar vi också på med och det känns bra varannan gång. Ff känns bättre och bättre. Han har bättre position nu och tränger inte som han gjorde i början. Inkallningen känns bra och jag är nöjd. Många gånger så känns det som varannan träning känns bra i alla fall vissa moment eller så är det bara vinter dystra Jeanette som talar. Allting brukar alltid kännas bättre nästa träning. Fast för att lätta upp allt mitt dystra så har jag alltid en glad och positiv hund som jag älskar att jobba med :)

Idag har jag hunnit med en tur i spåret på Sörmon med en kompis. Gött att komma ut och tjata lite. Det var riktigt skönt ute. Jag har faktiskt redan fått riktig julstäming i år. Tycker det är så mysigt med julpyntet och alla ljus etc. Mysigt helt enkelt!

/trevlig helg!

Inga kommentarer: