söndag 8 mars 2009

veckan i stort

Det har hunnits med både lydnad och agilityträningar. Vissa träningar känns allt super bra och andra mindre bra, men så är det väl. I stort så är jag nöjd. På lydnaden har vi fokuserat mycket på störningar framförallt koner och jobbigt påträngande tävlingsledare. Det känns som det sakta men säkert blir bättre och bättre. Agilityn har fokus legat på däcket och slalomingångar. Däcket känns som det har gått riktigt bra med. Nu återstår endast inkallningsövningar med däcket. Slalomingångar har blivit bättre men är ju som sagt färskvara så det får vi fortsätta öva. Pluto tränar jag nu på höjd och motivation och idag på träningen hade han bra tempo framåt :)

Under helgen har jag hunnit varit social både med vänner och mamsen och tränat hund också såklart :). Mycket trevligt!!! Några kompisar var här i fredags och vi åt och tjötade till klockan var över ett. Det var länge sedan jag var öppe så sent på en fredag :) Lite seg var jag på lördagen, kan det vara vinet som var orsaken tro?? ;) Ikväll bjöd jag in oss hos mamma på lite mat och det var smaskens. Hjälpte mamma att klippa klor och fixa Bonnies svans så nu är hon så fin så!!

Stort grattis till alla duktiga voffar som varit ute och tävlat i helgen. Ni är så himla duktiga!!! Tummen upp för er.

/Tjillevippen!!!

Inga kommentarer: