måndag 23 mars 2009

Lite funderingar

Den gula hunden var i söndags inte läskig längre utan mycket intressant för båda grabbarna. Jag konstaterade för mamma att hennes voffe nog snart ska börja löpa. För Pluto är inte den lättflirtande grabben han inte. Då ska det vara något riktigt speciellt :)

Helgen har gått i det sociala tecknet med mycket god mat, dryck och trevligt sällskap. I fredags var jag hem till en kompis på middag och i lördags var tjejkompisarna här. Alltid lika skoj att träffas. Vi konstaterade att vi är dåliga på att vara sociala i vanliga fall men denna helgen slog vi rekord :) En av vännerna träffade jag igår på träningen också. Försöker vara duktig och komma iväg och träna mig själv minst två gånger i veckan. Känns gött att komma iväg och jag blir så mycket piggare, men det här med att låta bli att äta alla sötsaker är svårare. Så jag får väl träna desto mer istället :) Så hoppas jag väl att man kan bli av med de där extra kilona, fast med den inbyggda badringen flyter man ju rätt bra i och för sig :)

Det har också hunnits med ett kombinerat pass med lydnad och agility. Tränade vidare med störande tävlingsledare med Hobbe. Maj sa något tänkvärt. Sluta prata i ff. Så sant. Blir det fel så ska göra om istället för att tjöta om att det blev fel. Gör om gör rätt och var tyst!!! Inte så lätt för mig!! Att jag skulle vara lite tystare fick jag höra redan på hästryggens tid så detta känns igen. Jag har helt enkelt svårt att vara tyst :) Tränade konskick, fjärr, vittring, inkallning också. Vittringen belv han okoncentrerad i början och vi gjorde om och då gick det bra. Maj hjälpte mig också med rutan inkallningarna och till slut gick de bra. I början tjuvade han och sedan blev det lagd hund ligger men sedan gjorde han fina ingångar på vänster sida. På tävlingen gick han ju nämligen på höger sida så detta tränar vi på. Agilityn gick bra med Hobbe. Gick ur en port i slalomen så den gjorde vi om, Vi tränade däcket också att hoppa det från alla möjliga vinklar och det gick strålande. Pluto fick köra lite agility och lite ff., benslalom m.m Lite seg i agilitybanan så mer tempo önskas. Får träna mer motivation. Slalomingången fick vi göra om för den missa han men sedan gick det bra. Ff kändes han framåt och fin.

Sedan har har jag kommit till insikt om en annan sak och börjat fundera kring det en hel del den senaste veckan. Mitt dåliga självförtroende som jag tror stjälper både mig och min hund på framförallt tävlingsbanorna men ibland på träning med. Ibland undrar var det kommer ifrån och när jag fick det. Jag försöker tro på mig själv och säga till mig att jag är duktig men det är svårt att få in. Jag skulle ju inte vara där jag var om jag inte kunde nåt. Måste sluta mäta mig med dem som är bättre och istället se utifrån mina kunskaper och förutsättningar. Vart befinner jag mig?? Jag tror nämligen att detta självförtroende sätter käppar i hjulet för mig. För vad överför jag till min hund där jag tex. går ff. jo att jag inte är säker och tror på oss. Om jag inte tror på oss vem ska då göra det??? Hur blir då min hund??? Då blir han väl inte säker heller och det lär ju också synas. Detta är något som jag kommer ha svårt för men måste jobba med!! Vet inte riktigt hur än men det får jag väl komma på under resans gång.

Några ord på vägen för mig och alla ni andra där ute som är så sanna och fina:

Tro på dig själv och på framtiden
och allt det underbara livet har att ge.
Var rädd om din dröm för den ger dig kraft
att gå din egen väg, att hitta ditt eget mål.
Låt din dröm bära dig framåt så blir den verklighet en dag.

/Jeanette

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bra tankar om självförtroende! Men det är inte så lätt att genomföra alla gånger. Men du fixar det!
Hoppas för övrigt att du kryar på dig fort!

Anonym sa...

Det er nok dessverre sånn for mange av oss. Spesielt når ting ikke går så veldig bra. Det er lett og ha stor tro på seg selv , når vi seiler i medvind.
Bra tanker du har, så får håpe du klarer og jobbe deg opp til neste stevne. DERE kan, og DU har fått dere dit dere er.

CaEk74 sa...

kloka och ack så sanna ord!! Glöm inte bort vad fantastiskt duktig du är som kommit såpass långt som du gjort -
Krya på dig och ahr du tittat påövningen jag skickade dig :)
kram Catrin