söndag 28 mars 2010

Skadad vovve

Igår efter agilityträningen när jag gick hem från bilen så upptäckte jag att Hobbe haltade på höger bak. Hittade inget när jag kikade men när vi kom in så granskade jag det mer noggrant och såg då att ena trampdynan saknade en rund hudflik. Han måste ha skurit sig på något eller trampat på något vasst. Stackars vovve :( Husse hade redan i torsdags uppmärksammat att han haltat när han gick promenad men då såg jag inget och sedan var allt som vanligt så vi trodde bara att han trampat på en vass sten eller nåt. Så dagens agilitytävling blev inställd för oss. Vi som skulle tävlingsträna på kf ordentligt när det var inofficiell tävling så nära med två agilityklasser, men så kan det väl bli ibland. Måste medge att jag blev rätt dyster igår kväll eftersom jag sett fram emot att träna i tävlingssammanhang på kf när resultatet inte spelar någon roll. Det blir liksom inte samma sak på träning så detta var ju ett ypperligt tillfälle. Men, men hundens hälsa går före allt så det var bara att inse att det nu blir sko på utomhus ett tag framöver. Så i veckan får det bli lydnadsträning bara så hoppas jag det har läkt till i slutet på veckan.

Träningen gick bra med båda grabbarna. Med Hobbe övade jag gungan och kf och motsatta handen. Pluto fick träna slalom och slalomingångar inför tävlingen, men tyvärr blev det inget tävlat för honom heller. Det kändes lite fånigt att åka till Forshaga för att köra ett lopp med Snuto, så istället tog jag och husse och tog en prommis på skutberget istället. Vi har också tränat lydnad i veckan med Anette. Kul att få träna på bar mark och med trevligt sällskap. Det var ett tag sedan sist :) Vi tränade på ff i dumrutan, konskick, raka, motivationsinkallningar, fjärr och vittring etc. Vittringen märktes att det var länge sedan vi kört men den ska vi öva på framöver. Det behövs!! Han nosar bra men sedan blir han lite ivrig när han ska ta med rätt pinne in till mig och slarvade och tog den som låg bredvid istället. Men tillslut fick vi till det.

Hoppas det går bra för mina klubbkompisar på forshaga tävlingen, vi håller tummar och tassar för er!

/eder bloggare

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var himla tråkigt att Hobbe blev skadad! Men ni får anmäla till inoff i Karlstad 9 maj istället. Så ni får träna lite till! Det är guld värt!
Anette W & C