tisdag 16 mars 2010

mutor funkar

Även på människor kan mutor funka. Trodde inte det men Sanna lät sig övertalas med lite fika efter agilityträningen. Mia träffade jag på stan och passade på att bjuda in henne med. Det är så tråkigt att träna själv och på senare tid har det varit fattigt med deltagare på agilityträningen på helgen. Nu vart vi fyra stycken. Så nu släpade vi fram både A-hinder och gunga. Övade på slalom och min timing med mina händer och kf och motivation på dem. Fungera bra. Satt inte fel med lite fika efteråt heller!! :) Dammade av Pluto och körde lite men gisses vad ovant. Pluto var minst sagt hysterisk när jag tog ut honom ur bilen och gick fram honom. Han var supertaggad på att köra! Det var länge sedan sist. Det kändes som jag var ute och körde lgf men med all rätt han har inte tränat agility på länge och blivit en äldre gentleman. Jag har väl äntligen blivit inkörd på min lilla racer och vad känns inte långsamt då ;). Det ska bli skoj att köra med både Snuto o Sprätten den 28:nde. Då får båda köra agility. Därefter gick vi + Maria B som kom förbi och tränade en sväng efter oss med på prommis. Måste säga att halva nöjet med träningen är sällskapet. Jag är nöjd med båda voffars prestation efter passet men ska fortsätta träna kf på gungan med Hobbies för de är jag inte riktigt nöjd med.

Under veckan har det mest blivit inomhus träning och träning på prommisarna för jag har blivit förkyld och dyng tät i näsan. Pluto har tränat olika trix och ett nytt nämlige putta bollen. Han har blivit mer uthållig i att prova fram rätt beteende. Hobbe fick träna ingångar, kryp, fjärr mm och även han putta bollen. Han blev nästan för ivrig så det blev för mycket. De har verklige olika tillvägagångssätt dessa två grabbar :)

Stort grattis till helgens agilityframgångar!! Jag höll tummarna hårt för er.

Inga kommentarer: