tisdag 6 april 2010

Hobbe 4 år & tur till Afrika...

I söndags var det Hobbes födelsedag som skulle firas. Den firades med morgonpromenad runt Sundsta tjärn för att sen köpa med lite fika till både fyrbentingar som tvåbentingar. Mums tyckte både Hobbe och Pluto. Hobbe hade nog gärna tagit Plutos bit också. Därefter for vi ut och slöt upp för lite uppletande med Maj och Anette. Båda voffarna fick köra. Hobbe fick öva med synretning och föremål långt ut och Pluto fick köra ett föremål. De har verkligen olika stil när de letar, men båda hitta sina föremål så fint :) Sedan tog vi en gemensam promenad och gisses vad Pluto var glad efter sitt pass. Han gick fin ff stora delar av promenaden för lite korv. Hade han kunnat skratta hade han gjort det!! Fattar inte vart åren tar vägen, att lille Sprätten redan är fyra år. Måste säga att han kommer vara lilleprutten även om han är en vuxen hanhund, men han känns fortfarande så barnslig och liten ;)



Mmm, så gott att husse inte ens hann med ordentligt med kameran. svischh, så var den borta...

Pluto kämpade längre... :)



Orkar du inte den brorsan så tar jag den!!



Måndagen stod det en tur till Afrika inplanerad eller som ni andra säger Arvika :). Det var släktträff med broder Fergus och Cider också förstås. Dessutom var Jenny med sin riesen Bisse också med och körde sök. Anette med vovvar hämtade upp oss här hemma för att sedan ge oss iväg. Pluto fick åka till gammel husse och ha skoj! Dagen blev lång och händelserik. Anette var snäll och lade ett spår till Hobbe, som är årets första men dock inte sista :) Han spårade så fint i början och tog vinklar fint men sedan hände nåt i mitten och vi snurra men spåra på gjorde han så fint men missade två pinnar men hittade slutbollen så fint. Är nöjd med vår prestation, vi har ju som sagt inte spårat sedan november eller början av december så det var en het bc i linan, det vill jag lova... Därefter var det min tur att hjälpa andra. Jag skulle var fig och jag kan inte påstå att jag kände mig särskilt smidig när jag skulle knövla in mig i en soptunna...
Cider på väg till matte med upphittat föremål...


Sedan var det upplet som gällde och Hobbe hade inga problem att komma in med de olika föremålen. Måste säga att vi inte övat uppletande så mycket och inte så långa skick, men Hobbe jobba så fint så detta känns toppen det. Sedan åkte vi för en matpaus för att sedan köra lite lydnad som avslutning. Vi tränade på gruppmomenten och gisses vilken förväntan min hund hade. Det var en fröjd att se som jag hoppas jag kan bibehålla! Vi övade också skall, med assistans från Anette. Det tackar vi för. Lite fjärr och lite ff mm fick det också bli... Tack allihopa för en supertrevlig dag! Behöver jag säga annat än att jag hade en bc som sov som en stock när han kom hem med golvlampans fot som huvudkudde, skönt värre ;) Den hårigare och äldre fyrbentingen var det inte heller någon fart på... Han hade också haft en fullspäckad dag med bus och promenader.


Inga riktiga herrar här inte så de får gå på damernas istället... ;)




3 bröder och en terrier...


Nu var det ny jobbvecka igen då..., men snart är det helg igen, härligt! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, katt balnd hermeliner kan man kalla terriern! Fast bröderna är ju inte så lika så han smälter nästan in! ;-)
Tack för en trevlig tur!
Anette W & C

Unknown sa...

Tigern er litt lei seg for at han "glemte" å gratulere med 4års dagen.... men han er jo over 8 år nå, så han er vel kanskje unnskyldt?
masse hilsner fra pappa tiger:-)