fredag 25 september 2009

Tankeställare

Det var vad jag fick när vi hade kvällsmöte på jobbet i onsdags och lite ångest över vad man borde göra. Sammanfattningsvis av föreläsningen vi var på var att den var bra och han var lätt att lyssna på. Det var många kloka ord som sades om bla. stress, motionens påverkan och hur vårt synsätt påverkar hur vi mår och vad prioriterar vi... Det är ju bara vi som kan påverka hur vi mår och vad vi gör åt det! Det är så lätt att dagarna rullar på och man inte reflekterar över att det här är faktiskt livet och det är jag som styr över det och inte tvärtom även om det ibland inte känns som det. Det är så lätt att bli fast i ekorrhjulet och tänka imorn gör jag det!!! Känns det igen :) Det kan jag i alla fall skriva under på! Ångesten kom i och med det här med motion för jag vet att jag borde röra mig mer och framförallt med mer fart och flås än vad jag nu gör. Men denna föreläsning fick mig att gå hem och fundera lite över allt möjligt vilket jag inte alltid gör allt för ofta. Mycket nyttigt alltså!

Under veckan har det hunnits med flera lydnadspass och ikväll blir det lite agilityträning inför söndagens agilitytävling i Laxå. Lydnaden har känts både och. Ibland har allt känts toppen och ibland har vissa moment känns skräp men allt kan väl inte gå bra jämt. Något som jag jobbar med kontinuerligt är att första prisen kommer när de kommer och det får väl ta den tid det tar. Måste medge att jag har svårt för att tänka så och jag vill ju så gärna men jag tror att det är det tänket som sätter käppar i hjulet för oss. Kraven på mig själv att nu så... Och varför kan inte vi?? Varför ska det vara så svårt osv.?? Men det är väl bara att inse att jag måste sluta tänka så och ut och tävla och bygga upp vårt självförtroende på tävlingsbanan och att vi kan och bara ska ha skoj och försöka glömma allvaret en stund!! Det är ju därför man håller på, är det inte det??? :)

2 kommentarer:

Hege og Gustav sa...

Tror nok du ar rett Jeanette. Du må slutte og fokusere på 1 premie, men vær heller opptatt av de små tingene som går litt bedre for hvert stevne :-) 1. premien kommer den. Det er jeg helt sikker på!!! Du må ha troen på deg selv. Dere kan, dere er dyktige og dere har kommet langt!!!!!!!!!!!!!!

Anette W & C sa...

Känner precis igen det du skriver, o det är inte lätt att "tänka rätt" alltid. Men ni fixar det! Till veckan får vi försöka hinna med ett träningspass!!