söndag 13 september 2009

En glad matte!!! :)

I helgen har det varit agilitytävling på Karlstads bk. Det är så gött när det är så nära. Man får ju sova riktigt länge :) Lördagen gick följande: disk. i agilityloppet och 10 fel i hopploppet. Han satt fint i starterna i båda loppen så det kändes gött att startträning på Tibros tävling + veckans startträning givit resultat. Agilityloppet kändes surt för det loppet kändes så bra men jag tryckte ut Hobbe efter en tunnel och då förbi hindret vi skulle ta. Hopploppet så rev han andra hindret för matte var för sen och sedan hoppade han över en port mitt i slalomen. Jag vet inte varför om det var för han kom in för fort men så gick det i alla fall. Båda loppena kändes som vi hade kunnat fixa men matte hade lite betongfötter så så kan det gå då! :)


Söndagen då. Vi började med agilityklassen och Hobbe reste sig i starten men jag satte lugnt om honom och sedan var det bara att köra. Denna bana kändes mycket trevlig men man vet aldrig för allt kan hända och det går ju så fort men vi greja det. Lite orolig blev jag i en sväng men jag lyckades reda ut det bra och han fortsatte fint vidare. Vi nollade och vann klassen!!! TJihooo!! Vår första nolla i agilityklass I. Vi kom alltså 1:a av 49 startande och på tiden 30.41 med ref tiden. 49 s så var det god marginal. Han är allt en riktigt racer min lilla Sprätt. Så nu har vi en pinne i varje klass. Hoppklassen blev det en disk. men en så onödig sådan. Vi gör en fin start där matte inte har betongfötter :) utan springer på fint men sedan efter däcket när jag gjort ett bakombyte säger jag ut hopp och grabben gör rätt men matte har fått hjärnsläpp. Vi skulle ju framåt inte ut. Inte lätt för Hobbesson när matte är ute och cyklar. Efter disk jobbade jag inte som jag kan och han försvann då ut och tog fel hinder. Fast det ser jag som ett framsteg att han söker hinder själv för vad ska en liten bc göra när matte inte styr ordentligt utan springer för tyst.


Så för att summera helgen är jag supernöjd och kommer ta med mig allt bra men också jobba vidare med det andra. Vi vann ett bra pris nämligen ett presentkort på försäkring. Den satt inte fel.


Under helgen har det varit många duktiga ekipage på agilitytävlingen på Karlstad både hammaröekipage och många andra.


Så jag vill passa på att gratta:

Catrin och Härja till sin sista pinne och uppflyttning till agilityklass II och en pinne i agilityklass II.

Ellen och Smilla som tog två pinnar och som också blev uppflyttade till agilityklass II.

Sanna och Elton som fixade pinne i agilityklass II.

Helene och Meija som fixade första pinnen i agilityklass I.

Anna och Bull som fixade sista SM nollan och nu är klara för SM 2010.

Anette och Cider som nollade i agilityklass III med en fin tredje placering.


Shit vilken agilityhelg alltså!! Är så himla glad för alla duktiga ekipage och givetvis är jag glad efter vår egen framgång i helgen också :)


Jag hoppas jag inte glömt att gratta någon men skulle jag ha gjort det så stort grattis till er också såklart!


Mina vovvar har firat med hamburgare som husse inhandlat. Den slukades på ett litet nafs.




Stor kram på er

8 kommentarer:

Helene & Meija sa...

Tack för grattiset! Måste ju också säga Grattis (än en gång)till ert supersnygga agilitylopp. Gotta dig nu ordentligt åt er fina klassvinst.

Ses till veckan/kram Helene

Anette W & C sa...

Stort supergrattis till er vinst o pinne! Synd att jag missade loppet bara - men så var det sist ni tog pinne också. ;)
Såååååå himla kul att det gick så bra!

CaEk74 sa...

Tack - o du Jättegrattis !! Du är såå väl värd den vinsten och pinnen.
Du är duktig med din hund ! Vi får väl jobba tillsammans med the magic feeling ;)
Kjam på er

Andreas & co sa...

Gratulerer så mye :)

Lena,Gubben,Spot sa...

Grattis,Grattis till eran fina vinst & pinne ( som det visst heter )kan ju inte så mycket om detta.
Jättekul att det går så fint frammåt.
Ha de gott / Kram från oss

Heidi Billkvam sa...

Tjoho!½Så kul med vinst!!!!Grattis !

Anna sa...

Tack för grattis och grattis själv! Synd att jag inte fick se nåt av era lopp. Hade vart kul att se betongfötterna och cykeln....=)

Hanna sa...

Ojoj, grattis grattis! Äntligen...=D Hipp hipp hurra!