måndag 9 juni 2008

Sveriges Jerusalem

Äntligen någorlunda frisk, men den rossliga rösten vill inte helt släppa taget ;( I fredags styrde jag och en kompis bilen till Jönköping eller rättare sagt Huskarna. Hundarna fick inkvartera hos kära mamsen. Många kyrkor har dem i Jönköping, så jag förstår dess smeknamn. När vi kom fram åkte vi och bada för att svalka av oss i Vättern. Lite kallt var det, men gött ändå... På kvällen var vi ute och käkade gott på en restaurang som låg fint vid vattnet och på lördagen shoppade vi inne i centrum. Jag tyckte jag blivit så rik så plötsligt, men tänkte inte mer på det. Det var visst skatteåterbäringen (eller vad det kallas??) som jag shoppat upp, oppss... Vad mycket skräp man stoppat i sig när man är på resande fot, en godis här, en glass där.. etc.

På lördagen for vi hemåt. Vi hade med oss en GPS, måste bara säga vilken himla bra uppfining. Den visade oss vägen så bra, men på dit vägen var vi inte riktigt överens. GPS: en ville åka en väg och jag tog en annan. Gissa vem som vann ;) JAG!!!!!!!!!!!!!!! Den lilla rackaren fick ge med sig till slut, hi, hi...

Söndagen följde en kompis med och bada vid GBG udden. Härligt med svalka i värmen. det var blåsigt och ganska vågigt så Hobbe simmade med lång svan hals och huvet långt upp. Det såg rätt skojigt ut, men ingen kamera med. igår insåg jag att Hobbe försökte valla in mig när vi badade. Det har han inte gjort förut. Min alldeles egna livräddare kanske. Åkte sedan hem till mamma för att titta på hennes nya lya. Det är mycket som behöver göras, men jag tror att den blir fin när den blir klar. Skönt för mamma. På kronoparken när vi skulle handla så var det fullt med polisbilar och ett gäng killar som satt längs väggen . Alltid händer det nått. Läste i tidningen idag att det varit bråk eller på väg att bli men det blev avstyrt. På kvällen var det lydnadsträning på klubben. Det var jag, ingalill och karina. Vi kommenderade varandra och tränade inför DM:et på lördag. Vi övar viadare på koncentrationen och momenten i trean. Efter helgen blir det eliten fullt ut :)

1 kommentar:

Hanna sa...

Vad avundsjuk jag blir, jag vill också på minisemester...=) Ska tänka på er på lördag. När har du tid för oss tre då? =P Vill uuuut å spååååra!