söndag 15 juni 2008

LAG-DM

Upp tidigt i ottan för att träffa lagkompisarna vid Sörmon för att ta följe ned till Mellerud. Det var jag, Ingalill, Maud, Karina och Elaine i laget. Det var bara sju stycken lag med vilket var lite synd. Vårt lag kom trea och knep bronsplatsen, men det var inte många poäng ifrån ettan och tvåan. Vi hade en härlig dag och dagen flöt på bra. Mellerud hade arrangerat dagen mycket bra. Maud var först ut i laget och det såg supersnyggt ut. När Zoie skulle köra rutan fick hon nåt i örat stackaren så hon sprang med örat på sned :( Hon fick det bästa snittet i vårt lag, tummen upp för er. Sedan var det Nisses och Ingalills tur och de kämpade på bra. Nisse gjorde en kanonfin ruta. Elaine var sedan på tur och de gjorde ett snyggt frittfölj, sedan hann jag inte se så mycket mer. Karina var näst sist, men tyvärr såg jag inte dem för då var det dags för mig att ladda upp och strax köra. Jag hörde dock att det såg mycket snyggt ut av de andra. Tack laget för en trevlig dag och trevligt sällskap. Det gjorde vi bra :) Skönt med all stöttning mellan ringarna.


Frv. Karina med Morris och Bullen, Ingalill med
Nisse Maud med Zoie, jag med Hobbe och
Elaine med Totte.

Hur gick det då för mig och Hobbe?? Det var vår bästa start hittills i klass tre både poäng mässigt och känslomässigt. Synd att tävlingen var inofficiell och poängen inte kan räknas.

Sittande i grupp: 10 p
Platsliggning: 8.5 p
Fritt följ: 8.5 p
Sättande: 7 p
Inkallande med ställ o lägg: 10 p
sändande m lägg och ink: 9.5 p
Apporteringo hopp över hinder: 10 p
Apportering metall: 9 p
Vittring: 8 p
Fjärr: 5.5 p

Totalt: 272 p

Snittpoäng: 8.5 p,
2:andra plats i vårt lag.




Jag är supernöjd med Hobbe och dagen. Han var koncentrerad och taggad och jobbade mycket bra. Jag höll mig lugn och fokuserad. Det ni!!! :) Han gjorde ett klockrent apporteringsupptag på träapporten. Det är skönt när all träning ger resultat. Fritt följ gjorde han också superbra, det var sakta marsch som han var nära och sätta sig så det får vi jobba mer på. Domaren sade att det såg jätte fint ut, alltid lika härligt att höra. Rutan gjorde han bra, jag måste jobba så han ligger helt still i rutan för det rycker i honom att springa till mig. Vittringen var i en ring den här gången vilket Hobbe gillar för då söker han jätte fint och kommer in med rätt. Jag fick många fina ord av domarna och av mina lagkamrater, vilket alltid är lika kul att höra :)













Den här siffran var inte fel att få :)
Denna fick vi på inkallningen.

Det som gick mindre bra och som vi behöver öva är nedläggningar från fot till ligg. Han är inte riktigt koncentrerad och lägger sig inte på första kommandot. För han kan det annars på tävlingsplatsen och på träning. Jag måste rannsaka mig själv och fundera ut vad jag gör eller säger på träning och vad jag gör eller säger på tävling. Kanske jag låter annorlunda??? Fjärren gick skräp, men det vet jag att han kan, så det går bättre nästa gång :)
Jag blev glatt överraskad över hur trevliga alla tävlingsledare och domare var. De bad nästa om ursäkt för att de gav en neddrag, men det förstod jag ju varför jag fick. Ordförande i klubben Claes var också där och tittade och hejade på oss. Han fick också ställa upp som fotograf åt oss.
Bra Maud att du tog med kameran, för den hade jag inte en tanke på att ta med. Jag norpade några bilder av dig Maud, hoppas det inte gjorde nåt :) De var ju så fina, så jag kunde inte låta bli ;)

/ en av brons-medaljörerna ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till pall-platsen! Super-bra jobbat!

Hanna sa...

Kul kul! Grattis! Blir så avundsjuk, vill också komma igång och tävla. Väx, Dixie, VÄX! =D Haha... Ringer dig ngn dag så håll dig inne =P

Anonym sa...

Jättegrattis!!! Bra jobbat och kul med så fina poäng och beröm =)

Anonym sa...

Gratulerer med et flott stevne. Her var det veldig mye høye karakterer. Kjempe bra jobbet :-)

Anonym sa...

Supergrattis till pallplatsen!! Kul att ni är på G igen!! Alla har vi våra svackor!! Kram Malin & Keno

Anonym sa...

Trevlig midsommar!!!

(När ska vi ses och träna?)

Anonym sa...

Hej & Super GRATTIS till snygga betyg & att du känner dig nöjd med tävlingen,det är så viktigt att göra det.
Fortsatt trevlig sommar.
Kramar från Lena & Gubben