tisdag 24 juni 2008

Lite smått och gott under veckan som gått...

Under veckan som gått har det mest varit agility på schemat. onsdagen var det avlsutningen av agilitykursen och fredagen hade jag och Anette hoppteknik med voffarna i parken. På självaste midsommarafton ;) Vädret var verkligen växlande. Jag gjorde inget annat kändes det som än att ta av och på jackan.

Helgen har jag gått runt lite på tårna. Hobbe var sig inte riktigt lik. Han var pigg och så, men inte den samma. Min nojja blev inte bättre när jag upptäckte en knöl på Hobbe. Snacka om att jag var som en hök på honom. På söndagen var jag lugnare för då var han sitt vanliga JAG igen. Så i helgen blev det inte så mycket tränat mer än att husse och jag var ute och spårade med hundarna och gick långpromenader. Erik spårade med Pluto och han spårade klockrent från början till slut. Duttiga Pluto. Annars brukar det alltid bli nån liten miss. Han får följa med oftare :) Hobbe spårade på som en raket som vanligt. Hittade alla saker i spåret. En vinkel blev det lite slarv på som han genade mycket i.

I går kväll åkte jag till kbk och körde agility. Anette slöt sedan upp med oss för lite träning. Jag övade framförallt på kontaktfält, grundsvängar och staket med både Hobbe och Pluto. Med Pluto övade jag slalomingångar också. Jag inser att det har hänt en del sedan i vintras med våra kontaktfält, men vi har en bit kvar. Det är så himla gött att känna att man går åt rätt håll med träningen. Anette var snäll och tittade på oss också. Det är alltid mycket lättare när någon ser vad man gör för tokigheter. Tackar för det. Jag hade varit där en stund innan Anette så jag var klar tidigare. Medan Anette körde med Cider så körde jag lite med Whiskey. Vilken duttig vovve på kontaktfält, han verkar älska att träna på det. Två av två på=godis. Sedan tog vi oss en prommis i skogen. Förstår inte att knotten och myggen trivs på kbk också, de lymlarna verkar hålla till på varenda brukshundklubb :(


Hobbe med
favvoleksak, en boll...







Cider ligger och har tråkigt och väntar på sin tur






















Gissa nosen ovan?? Vems kan det vara ;) ???

2 kommentarer:

Anonym sa...

he, he... Cider ser allid ut att ha så fruktansvärt tråkigt när han ligger o väntar. Tror att man ska tycka synd om honom...
Mer träning nästa vecka!!!

Hanna sa...

pluto dutos nooooos...=)