tisdag 3 juni 2008

Agilitykurs i onsdags som var toppen. Sedan hinner inte matte alltid det hon tänkt. Äntligen har Hobbe fattat kontaktfälten, men vi måste jobba vidare med slalomingångarnan och gungan. vaar på sprudlande glatt humör efter kursen. Agility är allt bra skojsigt!!

Vaknade dagen efter med en hes hals, inte alls lika roligt :( Så går det när man råkar sova i drag, suck. Blev inte bättre på fredagen heller snarare tvärtom. Jag var iväg på kvällen och tittade på alla duktiga kronvallare som tävlade på lydnadstävlingen i kil. Såg en tik ur K-kullen som var så himla lik Hobbe, vilken sötis. Stort grattis till alla duktiga kronvallare. Även ett stort grattis till Maud och sitt första pris i tvåan. Ni såg verkligen taggade ut.

I lördags bar det av till Örebro för bröllop. Min röst var inte i sitt esse. Lät som en kråka eller som Marge i Simpsons som Erik brukar reta mig för. Det var en barndomskompis till erik som gifte sig. Det var trevligt och många vackra ord sades. En anna trevlig grej var sms:et jag fick av anette. Vi blev utsedda till kronvallarens brukshund 2008. Stort grattis till min lilla duttiga Hobbehund!! Tänk att vinna när man inte ens är där ;) Anette var snäll och släpade hem vinsten som var hundmat. Det är alltid välkommet. Jag kan inte förstå var all hundmat tar vägen. Stort grattis till Anette och Cider som blev både årets vallhund och agilityhund, det var inte illa pinkat ;) Söndagen var jag minst sagt seg. Det kanske blev lite mycket av det där goda kvällen innan ;)

Denna veckan har jag än så länge fått spendera hemma inomhus för jag är sjuk. Men om jag vilar mig ordentligt nu så blir jag väl frisker snart. Så denna vecka har det inte blivit mycket hundtränat, men å andra sidan är ju inte veckan slut än.

Tillbaks till soffan, urk!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för grattiset!

Krya på dig!

Anonym sa...

Synd du ikke kunne være med i helgen, men vi får ta det igjen senere. Lykke til med elite treningen, så sees vi kanskje i ringen igjen om en stund

Anonym sa...

Krya på dig!

Hanna sa...

Lycka till på nästa tävling nu, det var väl imöra?