måndag 18 februari 2008

Nya friska tag

Äntligen är jag frisk, tjihoooo!!!!!! ;) Stort grattis till alla voffar som har tävlat i helgen med finfina resultat!! Lite hes är jag fortfarande, men ändå. Det känns som jag varit sängliggande och sjuk i en evighet! Så sjuk var länge sedan jag var, men pencillinet och host medicinen gjorde susen. Måste bara tacka vår daghusse, Eriks pappa som alla vardagar är ute och går långpromenader i alla väder. Det var guld värt särskilt nu när jag varit sjuk, tusen tack. Igår var första dagen jag orkade träna hund igen och gu vad kul det var. Hade jag kunnat dansa hade jag nog gjort det. Husse assisterade oss med vittring och kommendering. Sättande under gång får vi träna vidare på för han vill gärna ställa sig :) Nog för att det blir snygga ställande men det är ju inte rätt ;) Rutan och vittringen gick mycket bra. Jag är nöjd med gårdagens träning. Så nu får vi titta på ett nytt tävlingsdatum att starta lydnaden i igen! Då kommer vi igen med nya friska tag. Pluto fick träna lite fot, inkallning och han tränar mer än gärna och gärna längre än de små pass han får. Det kunde jag inte tro för några år sedan då det var jag som ville mer han, men tänk vad lite konkurrens kan göra.

I lördagskväll var det årsmöte och fest på kvällen, mycket trevligt men jag kände mig lite sliten och hes så då fick jag avrunda kvällen. Tack resten av tävlingssekten att jag fick fisa iväg tidigare. Vi fick fint diplom och blomma för vårt LP 1, då känner man sig lite stolt :) God mat vaar det också, mums.

Idag var första dagen på en vecka på jobbet och det kändes som det var en evighet sedan jag var där sist, men det var det ju inte. Skönt att komma tillbaka och allt börjar bli sig likt igen. Men jag känner mig lite trött efter första dagen på jobbet, så det fick bli tvsoffan ikväll och en prommisikväll med lite träning längs vägen.

På återseende alla härliga männniskor.

1 kommentar:

Cissi sa...

Va skönt att du är frisk igen =) Tack för senast...ja visst va det trevligt!!