onsdag 20 februari 2008

En tankeställare

Igår kväll var det träning hos Heidi. Hobbe och jag begav oss dit, medan Pluto fick stanna hemma med husse. Hade Pluto fått välja hade han velat följa med. Han kan verkligen konsten att se ledsen ut den hunden!

Det var ett tag sedan sist, men härligt att va igång igen. Det var rätt halkigt dock så man fick ta det försiktigt. Hade inte varit kul med några brutna ben, men vi klara oss :) Vi tränade på fria följet med och utan kommendering, sättande under gång, fjärr, sitt i grupp och platsliggning. Min kära uppfödare sa många tänkvärda ord till mig särskilt om fria följet som fick mig att tänka till ordentligt. Vad glad jag är att ni finns och hjälper oss så mycket. Det är verkligen guld värt!! Tummen upp för världens bästa uppfödare, Heidi och Ulf! Nu ska jag verkligen träna på att bli kommenderad och när jag tränar fot själv ska jag bara svänga lite hipp som happ så Hobbe får lära sig att följa. För det är verkligen som du sa Heidi; jag planerar för mycket när jag går fot själv och det blir för stora skillnader mellan träning och tävling. Sättandet under gång ska vi bara träna vidare på som vi gjort. Fjärren ska vi träna på bakåt sitt och bakåt stå.

Idag var jag och tränade på 4h med Ingalill med Nisse och Helene med Meija. Vi kommenderade varandra i fria följet m.m. Varför har jag så svårt att bli kommenderad? Jag blir den första biten stel som en pinne. Ett framteg var dock att jag fokuserade mer på "tävlingsledaren" den här gången och hobbe fick snällt följa med. Så det är bara att jobba vidare med. Ska försöka att få alla möjliga personer att kommendera mig så jag verkligen får träna på det. Någon frivillig kanske ;) Vittringen gick bra, där behöver jag fortsätta träna med många pinnar så han fortsätter att leta efter rätt och inte börja att plocka. Vi tränade också vittring, fjärr, sättande under gång, inkallning. Jag var nöjd med dagens träning. Pluto fick göra lite grejer han med för aktiverings skull, vilket han blir lika glad för. Lilla skällas :)

Efter träningen gick vi en promenad med alla voffar och tre av dem busade som bara den, kan ni gissa vilka? ;) Alltid lika trevligt med promenadsällskap. Jag blev lite depp när jag gick in för att boka nya ridhustider och vi fick ingen :( Jag som är så träningssugen. Jag hoppas det finns någon om två veckor i alla fall, snyft... Jag får hålla tummen på att vädret håller i sig så jag kan träna på med lydnaden utomhus. Är det någon som vill får ni gärna hänga på och träna lydnad med mig på fredag kl 14. Tänkte träna på grusplanen på Norrstrand.

Ha det bäst :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Attans, nu �r det fredag och klockan �r 16.15.... synda att jag missade att du skulle tr�na idag kl 14... =(

Jag h�nger g�rna p� och kommenderar dig!