måndag 19 april 2010

Vad har jag gjort?

Ja det är frågan!! Kommer knappt ihåg allt själv men mycket inplanerat efter jobbet och likaså denna vecka. Vi har hunnit med både flera pass lydnad i fina vädret och agility. I lydnaden så tar jag några moment åt gången och filar på. Igår var det fokus på framförallt högersvängar i ff. Det har matte svårt med att titta först och svänga sen när någon kommenderar. Öva, öva... Agilityn har vi övat på byten, olika placeringar och slalomingångar. Höll ju på att glömma att jag också varit hos Malin och tränat skott och kört uppletande och passivitet. Det gick över förväntan med både skotten och uppletandet. Hittade alla föremål som matte lagt långt ut i skogen. Mera skjutande behöver vi öva under våren, vill ju starta lite bruks framöver också :)

Igår hade klubben lydnadstävlingen och jag skulle skriva för klass I och II. Det ångade på i rasande fart och jag vart hemma tidigt. Kul och lärorikt att kika på lite lydnadsekipage och hur de gör. Man ser både bra och dåliga exempel på hur man ska och inte ska göra. Sedan är det alltid lätt att stå bredvid och tycka när nerverna är på rätta stället ;) Imponerad över Anette, skulle inte vilja vara i hennes kläder och behöva döma ekipage. Visst ibland är det säkert lätt men det fanns många svårbedömda också.

Under veckan har jag njutit av det fina vädret och konstaterat att Pluto får bli pensionär på heltid från agilityn :( Inte ens några skutt. Han blev stel efter några skutt som vi tog på fredagkvällen eller rättare sagt när vi kom hem och han legat ett tag. Så nu får det enbart bli trix och lydnad för liten Snuto duto. Försök säga det till honom är desto värre!! Känns lite vemodigt att se att ens voffe faktiskt blir äldre även om man vet det.

Kram kram på er

Inga kommentarer: