söndag 10 augusti 2008

Bröllop, bröllop....

Ja, rubriken kännetecknar bra vad jag har gjort den senaste tiden. Känns som jag bara är hemma och vänder. Första bröllopet var på Malö himla mysig ö. Bröllopet ägde rum på en båt och sedan var festen i ett hamnmagasin. De var så fina och en lite tår fick jag faktiskt i ögat. Några glas vin senare in på festen så höll kompisgänget tal inklusive mig. Jag var nervös som ett asplöv när jag klev upp på scenen, men det släppte fort. Allt för att få retas och driva med ens vänner. En kul kväll var det, kanske lite väl kul för hemresan var inte att leka med :( Men man mår väl som man förtjänar. Efter ett idel kommentarer om mig kvällen innan bestämde jag mig för att ta det lugnare med pocenten på de kommande bröllopena!!





Magnus & Malin









Sedan hem i några dagar och träna lite vovve. Det var lydnad i parken. Hobbe verkar fatta vad konen är för nåt nu. Men inte riktigt väge för han var för rolig när han springer rätt över konen för att ställa sig bakom den. Det kände som han krångla till det för sig. Hoppa över konen för att komma rätt. Vem har sagt att livet ska va enkelt ;) Apporteringsdirr. börjar att arta sig, men ibland blir det knas. Vi jobbar vidare med metallen och det går sakta men säkert framåt m.m. Vi hann också med ett agilitypass på klubben med klubbkompisarna. Trodde ett tag att jag fått en skadad hund till, men han repa sig fort. Han sprang in i platta tunnel och nånstans på högerbenet gjorde han sig illa och kom haltande ut. Stackars Snurre Sprätt :( Vi hade byggt en agilityklass I bana. Bra för oss att träna på. Bitvis börjar det bli kanon även om vi har en del att öva än. Sista gången vi körde en del av banan så kändes det kalasbra. Jag måste va med och jobba ordentligt runt banan och fortsätta trots att det blir fel. Hobbe jobbar bra och rinver inte ett hinder när jag är med men så fort jag slutar jobba så börjar han riva. Tack Anette för hjälpen! Lovar att inte berömma när han gör fel. Men skulle som sagt behöva en coach på tävling som skriker att jag ska köra på när jag fuckar till det!!

Dags att packa för nästa bröllop, då skulle vi styra bilen ned mot Ängelholm. Det var jag, Erik och mamma. Ditresan kunde inte annat än skratta åt, fast jag nog hellre ville gråta, närrå... Vi började vår färd tio i tio men när vi stannade vid nyängen för att handla lite så kom mamma på att hon glömt nåt hemma, så då vände vi hemåt igen. Sedan var vi på väg igen, men när vi kom till Slottsbron så lät däcket så konstigt. Vi hade fått punktering på däcket. Det har jag väl aldrig fått förut!! Erik bytte till reservhjulet och så fick vi åka hem för andra gången. Däckfirman hade lunchstängt så vi fick vänta till de öppnade igen. Så tjugo över ett kom vi iväg igen för tredje gången. Något senare än vi tänkt. Så resan ned tog hela dagen. Som om inte början räckte så hade det varit en trafikolycka utanför Gbg så i flera mil gick det mykcet snakta framåt... Suck!! Det kändes om om vi aldrig skulle komma fram, men det gjorde vi till slut :) Vi bodde på ett mysigt b&b och hade havsutsikt från fönstret. De skulle gifta sig på stranden. Inte lika idyllsikt tyvärr som det låter. För vi hade fått oinbjudna gäster nämligen fullt med getingar. Så under själva vigseln blev jag getingstucken, ajjjjjj...... Festen hölls i en festlokal med utsikt över havet. Här var det ännu svårare att inte gråta en skvätt. Det vr nämligen min bror som gifte sig. En lugnare fest, puhh..


Brorsan & Flóra
















På vägen hemåt styrde vi bilen mot Vittsjö för att hämta hem en hundvalp. Mamma hade köpt hund. När vi klev ur bilen så mötte en sötnos oss! Hon var framåt och nyfiken och hur söt som helst. Vi fick också träffa hennes mamma som är barnbarn till vår gamla hund Sudda. Hon var lika gosig som Sudda var och påminde mycket om henne. Lite sentimental blev jag, men nu har ju mamma Suddas barnbarnsbarn. Det ska bli himla sköj att se hur hon blir! Uppfödaren hade två osålda hanvalpar kvar ur samma kull och det var tur att jag har två vovvar hemma för annars vette katten... Då hade jag nog velat ha en sån sötnos med mig hem. Bonnie som hon heter skötte sig ypperligt. En flicka från landet som inte bryddes varken skott, bilar eller mopeder. Bilresan gick bra förutom att stackarn kräktes två gånger. Det kan inte vara lätt att förta gången behöva åka bil så långt.





















Idag har jag varit ute och spårat med Maj och Anette på Högemon. Pluto spårade bra i början men stördes sedan av en schäfer och en travhäst så sedan var det spåret kört :( Hobbe skötte sig bra han hitta 7 apporter av 8. Det blev fel på ett ställe där jag fick ta tillbaks honom men annars kändes det jättebra. Jag undrar bara vart han missa en apport? Min andra undran är vad var det för leksak?? ;)
Kram kram





2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jaga tror vi får gå på mineskontroll allihop! Tre personer och ingen kan komma ihåg vad det var för grej! Är det inte lustigt! Ska ha papper o penna med mig i spårskogen nästa gång! ;-)

Hanna sa...

Jag tror det är MINST lika svårt att få tag på dig nu på semestern som när du jobbar. =P