lördag 26 juli 2008

Ö-vik

Får uppdatera er först om hur söndagen gick med Hobbe. Agilityklassen kändes bra men vi diskade oss när han sprang upp på A-hindret istället för balansen. De stod bredvid varandra så det var lätt hänt. Hoppklassens bana var ganska enkel men jag hade inte "is i magen" och vände upp för tidigt och Hobbe inte så självständig så han följde med. Han hoppade då inte två- tre hinder men resten av banan gick kalasbra. Jag är supernöjd emd Hobbes agilitydebut. Han har klarat alla slalomingångar utom en superbra och en massa annat. Så nu ska vi ut och tävla och öva oss.

Det går bra med Plutos tass men den rackaren har bitit bort stygn i ett oövervakat ögonblick. Tyckte jag hade örnkoll på honom men tydligen inte!! Här är man snäll och låter voffsingen slippa tratten en stund och vad händer :( Så nu kommer det ta längre tid innnan trampdynan läker, suck!

I veckan har vi åkt till Ö-vik och hälsat på Eriks kompis. Bilresan var mindre rolig 70 mil i bil. Jag kände mig som en rastlös unge, är vi inte framme snart?? Men det var värt mödan för gu vad mysigt det va! Vi åkte ut till en mysig ö där det låg en gammal fiskeby som vi skulle bo på. Det var så lugnt och fridfullt där. Vi badade, bastade, åt och drack gott och hade det härligt. En av dagarna blev det färsk fisk att äta som de hade fångat. Middag ute på en brygga i solen. Kan det bli bättre?? Möjligtvis om de två fyrbenta grabbarna hade varit med. Men det hade det bra hos våra föräldrar. Hobbe hade visst börjat med en sport som jag inte förstår mig på, nämligen golf. Han kanske blir den första bc:n som blir golfproffs?? ;) Han hade i alla fall skött sig ypperligt på golfbanan.

Några bilder från Ö-vik




Inga kommentarer: