lördag 19 juli 2008

Pinne & skadad tass

I torsdags ringde klockan redan kl fem och jag undrade för tillfället vad jag höll på med?? Men vad gör man inte för hundtävlingar. Det var dags för värmlandshoppet start för oss. Agilityklassen började och Jag skulle köra med Hobbe först och Pluto sedan. Banan var trevlig och höll man tungan rätt i mun kunde det gå vägen :) Det skulle bli Hobbes första officiella start i agility i dag. Det kändes bra med Hobbe, dock lite för taggad. Vi kom runt banan, men tyvärr fick vi femton fel. Det känns som jag börja komma underfund med hur jag ska styra honom. Han rev första hindret, sedan styrde jag bort honom omedvetet från A-hindret och sedan blev han osäker på ett hinder så det blev en snurr innan han tog det. Sedan var det Plutos tur och vi fixade nollan. Men skulle det räcka till pinne det var frågan?? Det gjorde det!!! Pluto är nu uppflyttad till klass II i agilityklassen. Tjihooo!! Vi hamnade på en sjuttondeplats av 124 hundar.




Sedan var det dags för hoppklassen och den banan var inte allls lika lätt. Då var det Plutos tur att börja. Han kändes lite trögare nu men lyssnade bra och det gick bra, förutom en miss vid slalomingången så vi fick fem fel. Jag är supernöjd ändå!! Sedan var det dags för Hobbe. Jag hade planerat starten bra så den gick finfint, sedan sprang jag ifrån honom så han missade att ta ett hinder. Slalomen måste jag tänka på att inte trycka honom in fel, vilket jag såg att jag gjorde. Mittensektionen på banan gick kalasbra och han följde mig fint. Sedan blev det lite knas på slutet vid ett hinder. Jag är supernöjd med dagen och mina voffar!!

Jag och Mia tog sedan en promenad med voffarna för att sen hjälpa till som funktionärer på tävlingen. Under promenade märkte jag plötsligt att Pluto började att halta. Jag trodde att han fått nått skräp mellan trampdynorna eller nån spricka som gick att smörja bort. Jag tittade flera gånger men hittade inget, konstigt?? Sedan stannade vi och jag tittade en gång till och då så jag det?? Fy, Pluto hade skurit upp sig i trampdynan. Det var ganska djupt på ena sidan av trampdynan. Vad gör man?? Syr man eller, hallå? Jag har inte varit med om detta förut så Mia fick stå ut med många frågor? Erik ringde till Solstadens så de fick titta på tassen. Eftersom det var på en trampdyna och satt dumt till så skulle de sy så det läkte fortare. Stackars Snuto! De behöll honom och jag fick hämta honom senare på kvällen. Även om han var groggy fortfarande så orkade han ändå morra när jag skulle lyfta in honom i bilen, "kung Pluto" gör man inte vad man vill med inte ;) Så nu får sjuklingen vara hemma och vila med tratt. Inget mer tävlande för honom på ett tag. Typiskt, men men huvudsaken är att han blir bra. Så nu blir det endast Hobbe jag kör med på söndag.

Stort grattis till alla andra duktiga agilityvovvar på klubben som. Tex. Anette med Cider som knep en sjätteplats och en sm-nolla till, Ellen och Smilla som gjorde ett kanon lopp men tyvärr fick fem fel på däcket. Hann tyvärr inte se alla men ni alla är superduktiga tycker jag!! hÅLLER TUMMEN RESTEN AV HELGEN FÖR ER MED!!

Igår var det vår dag att ansvara som funktionärer för Värmlandshoppet tillsammans med Kil. Dagen flöt på väldigt snabbt och jag tyckte vi skötte oss exemplariskt ;) Men det var väl inte annat att vänta av en sån bra klubb :) Det var riktigt kul, men trötta var vi på kvällen när vi kom hem. Soffan kändes rätt go att ligga i!!!

På återseende

4 kommentarer:

Hanna sa...

Usch, stackars lille Pluto... Grattis till pinnen! När ska vi ses då? =P

Anonym sa...

Grattis till uppflyttningen! =) Men skittråkigt med Plutos skada...hoppas han blir kry snabbt! Jaaa, visst skötte vi oss bra? Härlig klubb vi har =)

Anonym sa...

Stooort grattis igen till finfina resultat!! Härligt!! Synd med tassen, men det läker snart. När Keno fick sy tassen gick det ganska fort ihop igen! Kram Malin & Keno

Anonym sa...

Supergrattis till pinne och uppflyttning! Pluto-Snuto kan minsann! Hoppas tassen läker fort så ni är på bettet på ny tävling snart!