lördag 17 maj 2008

Nu är man hemma igen

Snacka om att det varit gött och vart på riktig solsemester. Fint väder, mycket gott att äta och dricka. Härligt att sola och bada, men det häftigaste var ändå delfinsafarit. Att få se vilda delfiner simma ute i Atlanten kring båten ;) Det är en dröm som jag haft sedan jag var liten, som äntligen blev sann. Lite knasig är man allt, men det bjuder jag på ;) Måste säga att gu vad jag saknade voffsingarna. Jag var tvungen att ut och träna på torsdag kväll efter att vi hämtat dem, det bara kliade i fingararna och gu vad kul det var.

Ikväll åkte jag till Kumla för att tävla lydnad. Jag blir knäpp, för jag missar alltid avfarten när jag ska åka dit och det är inte första gången om jag säger så ;) GPs hade varit bra att ha ;) Han kändes så lugn Hobbe ikväll och var inte riktigt sig lik, vet inte om han är sliten efter att vi lämnat bort honom eller om han har fullt upp med alla sina manshormoner i kroppen. För hos hundvakterna har han minnsann blivit sysselsatt!!! Skönt att veta att de haft det bra.

Det var ju inte de bästa förutsättningarna för oss ikväll, men det visste jag ju om innan. Inte tränat på en och en halv vecka, varit på semester och inte sovit nåt vidare, en tävling precis bredvid vilket blir för stor störning för Hobbe. De kastar ju både roliga apporter, springer till rutan. Är nöjd med kvällen som sådan, men vi ska träna vidare på koncentrationen och störning och mycket motivation. Vi har kommit ett steg på väg riktning och det känns så himla gött. Fria följet tänkte jag mycket på att inte bli nervös och fokusera på momentet och det kändes super ;) Jag är inte missnöjd med något moment utan det är kontakten innan momentet och början som vi ska jobba vidare på. Vi fick ihop 230 poäng och kom tvåa i klassen. Jag är nöjd med alla moment det blev lite småmissar här och där, men inget som vi inte kan rätta till. Jag har insett att jag blir frustrerad när jag inte får kontakt med Hobbe och då stressar jag upp mig och försöker ännu mer att nå honom vilket nog bara blir ännu sämre. Så hädanefter ska jag försöka hålla mig lugn och tydlig som jag gör på träning!!

Stort grattis till Lena med Gubben som kom på en delad första plats i elit med 311 poäng. Det var kul att se er!! Vilken härlig och glad människa. Jag hade en trevlig pratstund och fick bra tips av både henne och en träningskamrat till henne. Tack så hemskt mycket!! Nu ska vi hem och prova!!

Stort grattis till dig Heidi som fyller år imorn på självaste suttonde maj. Hipp, hipp hurra..!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jeanette,det var jättekul att träffa dig igårkväll,det lilla jag hann se av er såg kanonfint ut,det kommer att bli lysande frammöver,glöm inte bort att han än så länge trots allt bara är en liten kille,vilket man tyvärr oftast gör när dom är så duktiga.Ska bli roligt & spännande att följa era framgångar.Tack för trevligt sällskap igår.
Ha det gott / Kram från oss

Anonym sa...

Nästa gång har ni hunnit träna mer o då är nog Hobbe mer på G. De blir lite trött när rutinerna inte är som vanligt.
Härligt med semester! Men skönt att ni är hemma igen! Träning i parken? Har köpt fyra småa agilityhinder också fall vi vill köra teknikträning på hemmaplan....

Anders sa...

Jobba vidare med den plan du har så kommer också problemen att lösa sig och poängen bli bra =)Ha det

/Hälsningar Mattias

www.123minsida.se/crazydogs