måndag 26 maj 2008

Lite av varje

Jag blir bara sämre och sämre på att uppdatera. Tack för alla uppskattande ord. De värmer. Vad har vi gjort sedan sist???

Lite om vad som har hänt sedan sist...

Vi har tränat både lydnad och agility. I onsdags var det träningstävling på klubben och vi skulle lära oss allt vi behöver veta inför värmlandshoppet den 18 juli. Det var mycket att tänka på. men jag hann också köra ett agilitylopp med Pluto och han kom runt felfritt, duttiga bubben!! Jag körde Hobbe i hopploppet. Bitvis är jag jättenöjd med loppet. Men vi behöver bara mer träning så kommer detta att bli kanon för han är en superhund. Vi fick till ett klockrent bakombyte och fina svängar. Sedan är det inte lätt när man glömmer bort banan mitt i. Det blev totalt hjärnsläpp, men så kan det bli :) fredagen bestod av träning i parken men det fick bli lugnt för vi upptäckte att Hobbe blödde på tassen. Lite fotträning, fjärr och platsliggning. Jag hade tidigare varit och badat med hundarna så Hobbe måste gjort illa sig på en spik som stack ut på bryggan. Usch och fy. Så vi gick sedan hem och tvättade såret. Hobbe fick ha tratt på sig för han kunde inte låta bli att slicka. Gissa om det var uppskattat!! Nä, inte det minsta.Han blev helt knäpp och "möljde" runt i hela lägenheten som en tok så tom Pluto blev rädd. Så jag fick säga till honom att tagga ner. Såret hade läkt fint under natten, skönt!!!

Lördagen var jag till klubben och agilitytränade med Mia och hennes voffar. Vi tränade bakombyte, slalom och gungan etc.Därefter en snabbis för att leta skor och tröja till bröloppet som vi ska på nästa helg. Det ska bli kul!! Jag har aldrig varit på nåt bröllop förut. Söndagen blev först lugn på fm. för jag hade varit och svängt mina lurviga på Koriander kvällen innan. Faktiskt trevligt ställe, men mitt huvud mådde som det förtjäna dagen efter. På em. bar det iväg för att fira mamma på morsdag. Där fick de hälsa på en lite söt valp som var där på besök. Jag har cyklat med Hobbe i flera dagar nu och det fungerar finfint nu. Han springer snällt bredvid. Så här har det skett framsteg ;)

Idag avslutade jag och Hanna vår aktiveringskurs och Hobbe fick också vara med och köra, vilket han uppskattade. Vi gjorde lite skojstafettbanor. Härliga kursare är det som vi nog ser mer av ute på klubben, det är jag övertygad om.

Men matte har också hunnit läsa mycket bra hundböcker också. Vi kommer tyvärr inte kunna starta på lydnadstävlingen på fredag för jag slutar jobbet för sent men kommer att komma och titta och heja på alla andra duktiga tävlande och kronvallarhundar.

Vi kommer också att börja fördjupa oss i våra kunskaper till den kommande klassen elit. Även Hobbe har tagit fasta på detta... Se nedan ;)

Inte alla som har en sådan smart hund!!!!! ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett jäkligt roligt kort! :)
Ses på fredag om inte förr! Vi ska inte heller tävla då...

Anonym sa...

KUL BILD!!!! =)

Jag försöker få Zoie att läsa på lite när hon ändå inte har nått bättre för sig, men jag vet inte om hon läser något eller bara tittar på bilderna?! *funderar*

tack för grattishälsningen i min blogg!

Anonym sa...

Ja, det virker som en smart ide.Kanskje jeg skal forsøke dette på Gustav også.Lese seg til elite programmet. Da må det jo bli bra ;-)
Så synd at du ikke skal være md og starte til helgen. Hadde gledet meg til og se dere i ringen igjen. Er jo lenge siden nå. Håper du får til og komme en tur i alle fall.

Anonym sa...

Att Hobbe är smart är väl ingen nyhet!:) Världens goaste bc är han med:)
När Viska läser nåt så har det en tendens att sluta i småbitar...

När får vi fin-fint besök från Karlstad då? =)

Vi saknar er!!! Viska hälsar att hon längtar efter att få busa med Hobbe!

Kram kram!

Anonym sa...

Vilken häftig bild!! Jag tror nog snart ettorna sitter i elit med!! Ni är ju så duktiga!! Kram Malin & Keno