onsdag 9 december 2009

konvalescent*2

Nyår förra året. Riktigt kallt var det men ack så härligt väder!


Ja då har man varit tillbaks i Svearike i några dagar. Kul att åka bort. Vi har käkat mycket god mat och haft det gott. Måste säga att jag uppskattar att det är rökfritt på restauranger och pubar här i Sverige. Det känns som det var år och dagar sedan man fick röka här. Kläderna luktade inpyrt och kunde inte användas mer än en gång. Som tur var så var det inte så på alla ställen :) På lördagen var vi på Spanska ridskolan, kan inte påstå att det var Eriks val men han följde snällt med och tyckte nog att det var lite häftigt i alla fall. Fina pollar som gick så fint och visade häftiga konster. Men jag kunde inte låta bli att undra om de hade någon hage att gå i om dagarna?? Typiskt mig att fundera på sådana saker :) men är man hästmänniska så är man ;) vet ju att hästhållningen skiljer sig åt i olika länder och framförallt mitt i storstan som de befann sig och så värdefulla som de är!! Lite shopping blev det ju såklart också. Jag tyckte det fanns hur många affärer som helst. Hade någon släppt lös mig med ett kreditkort där så hade jag nog shoppat loss ordentligt :) För en av mina vänner som är skogalen så hade denna stad varit toppen. Vi gick in i ett varuhus med tre våningar med bara skor. Shit, häftigt! Österrikarna var mycket vänliga och hjälpmsamma vilket är plus när man inte kan ett skvatt tyska. Det var en fin stad med många gamla fina byggnader att se.

Nu sitter jag och Sprätten här framför datorn och försöker att fördriva tiden. Jag klarade visst inte av den österrikiska luften utan har blivit sjuk. Hur hes som helst och har tölig hosta som inte vill ge med sig. Erik brukar mobba mig och säga att jag låter som Marge i Simpson och en viss likhet finns det nog måste jag medge. Hobbe ligger här med tratt. Han var i måndags inne för att bli av med sina två juveler. Hade han fått välja hade han nog skippat det. Måste säga att jag i måndags kväll när Hobbe låg och pep och hade ont bredvid mig så grubblade jag grymt över mitt beslut. Har jag gjort rätt?? Detta är inte något som jag bestämde på ett litet kick utan något jag grubblat på en längre tid men som nu är gjort. Om jag gjorde rätt eller inte det får tiden utvisa... Men hade jag inte gjort det hade jag nog grubblat över det med. Så nu sitter vi alltså här.

Förstår inte hur jag ska klara att inte träna på 2 veckor inte ens mig själv eftersom jag inte är frisker. Det kryper i kroppen min samtidigt som jag inser att jag ska vila så jag blir frisker. Jag måste säga att jag blir lite nedstämd av att inte göra något. Hundträning är allt ett uppåttjack!! I alla fall för mig och givetvis med härliga hundvänner att träna tillsammans med. Till veckan kanske jag behöver låna en hund att få träna med för att bli av med lite abstinens :) Visst kan jag träna med Snuto men det blir liksom inte samma sak när man inte har något mål att sträva mot utan bara träna för att ha lite skoj och för aktivering. Sådan är jag i alla fall! Sedan känner jag mig elak när jag träna med en av voffarna och inte den andra så då blir det lätt att jag inte tränar med någon av dem.

Hoppas alla har det bra där ute och gosar extra mycket med sina fyrbenta vänner så här i snart juletid!!

Kramiz

3 kommentarer:

Anette W o C sa...

Om några veckor är Hobbe på benen o springer som en tok igen! Det kommer att bli bra!
Om du vill kan du få köra Cider lite för att stilla träningsabstinensen! ;)
Krya på dig!

Emelie och Arn sa...

Krya på dig! Du har säkert gjort rätt. Jag kastrerade Arn för ca. 2 veckor sen och han har blivit mycket mer harmonisk.

Hege sa...

God bedring til Hobbe og til deg Jeanette. Hobbe er nok veldig snart klar for trening tenker jeg:-)