måndag 28 december 2009

Äntligen slipper vi den!! hoppas jag...

En vecka till och jag hade inte stått ut. Säger de något annat imorn så tror jag att jag stryper nån, nä skämt åsido men då blir jag riktigt grinig. Hobbe har nämligen haft tratt i 3 veckor nu och det är en vecka längre än veterinären sade. Alla stygn utom två har gått bort och de var inte sydda med samma tråd. Så min snälla sambo var snäll och ringde till solstaden för att kolla hur länge det var tänkt att de skulle sitta kvar. Då undrar jag varför man syr med två olika trådar, är det en miss eller med flit? Varför blir inte jag underrättad om det utan bara att tråden ska försvinna av sig själv. Ja, tjena! :( Hobbe hade alltså kunnat få gå med dessa trådar i evighet om inte en annan hade börjat fundera vad som var fel! Sedan är jag inte sådan grinkärring som klagar fast jag har god lust! Men imorn ska alltså de sista två stygnen tas bort och då lät det som han inte behöver tratt mera inomhus. Denna tratt driver mig verkligen till vansinne. Han har ingen finkänslighet den grabben utan kör bara på med den... Nästan som att demonstrera hur illa han tycker om den och att alla i hans omgivning också ska få veta det!! Fast det är skönt att allt gått bra. Än har vi inte märkt merän små saker som har förändrats.

Julen har flytit på i lugn takt och jag har haft det bra. Julafton spenderades hos brorsan och hans familj. Lille Anton var den som uppskattade julklappsöppningen mest. Klockan gick nog mycket långsamt enligt honom. Jag har fått mycket bra att ha saker och en hel del hundiga saker, bla. ett midjebälte, den där superbra borsten som Maj hade och en ny magväska (inte för att jag kan ut och spåra nu, men snart hoppas jag ;)). Nu är jag igång och jobbar igen i mellandagarna men sedan blir det några extra dagar ledigt, härligt!!

Inga kommentarer: