onsdag 5 november 2008

Tack!!

Tack för alla söta inlägg de värmer ända in i själen. Ni är toppen :) Kul att läsa att fler än jag är smygläsare ;) Det är bättre på jobbet även om en del fortfarande beter sig som de är tre år, men jag orkar inte bry mig längre. Tråkigt men det går väl över. Det kanske är så i livet att en del människor gillar man och en del inte!? Eller så är det bara jag som är lite dyster just nu...

Idag var jag och tränade på klubben med Hanna och Ingalill. Hanna var snäll och hjälpte mig. Det tackar jag så mycket för. Jag & Hobbe gjorde bla. apportering med dirrigering där höger och vänster inte riktigt sitter än men skam den som ger sig. Höger var extra svårt så detta jobbar vi vidare med. Rutan gick kalasbra inget att klaga på alls. Det var rätt ut till kon och sedan rätt in i rutan. Det kändes toppen :) Fjärren gick också bra. Inget att klaga på där. Inkallningen med ställande och läggande gick bra och han var för söt lille sprätten. Jag gjorde inkallning precis vid konerna så vid ställandet letade han efter boll vid konen ;) Lilla sprätten! Den polleten har verkligen trillat ned. Konen med bollen bakom ;) Vittringen gick bara skräp så jag måste hem och koka pinnarna för att se om det hjälper för han bara sprang ut och plocka fel pinne efter pinne... Detta moment får jag krupp på just nu. Det känns som det går åt fel håll. Från bra till sämre och sämre :( Jag hoppas vi kommer att bli redo för start någon gång för just nu känns det som det är långt kvar :( Det känns så idag men nästa träning brukar allt kännas annorlunda.

Sedan kunde vi inte hålla oss utan gick in i agilityhagen och tränade slalomingångar och kontaktfält. Båda grabbarna gjorde bra ifrån sig. Båda har nu fått fina kf så nu blir det att öka avståndet än mer. Slalomen gick också bra det var lite svårt när högervinkeln blev för tvär men när den var lättare gick det också bra för dem båda. Gjorde nog ingången lite för svår för lilla Hobbe, men han jobbade på bra!! Jag hjälpte Nisse med lite slalomingångar också för han har som Pluto svårt att veta vart han ska in... Så med lite träning kommer det bli super. Bistod Hanna ocg Dixie med lite tunnelträning. Vilken sötis. En liten iller är vad hon är ;) Så himla glad när hon fick beröm efter att hon sprungit igenom tunneln.

Det får bli lite lydnadsträning i helgen också så är det någon som vill hänga på är ni hjärtligt välkomna.

/Ha det bäst!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jeanette !

Tråkigt att läsa om hur du har det på jobbet men stå på dig & säg vad du tycker & känner,det lönar sig i längden.Känner igen allt du säger,man blir så ledsen när allt blir fel & tyvärr finns det tydligen allt för många "kärringar"

Men dom ska vi övervinna,så fortsätt med ditt glada & positiva sätt,det glädjer många.

Fortsätt också skriva i din blogg,alla vi runtomkring dig tycker om att läsa vad ni gör,även om vi "smygläser" = tror att ALLA gör det & ibland skriver man,vill väl inte visa hur nyfiken man äe ????

Kul att träningen går frammåt,önskar dig all lycka frammöver.
Kram från Mig & Gubben

Anonym sa...

Hei Jeanette! Så trist at du har det trist på din jobb. Jeg har snakket med min sønn i hele dag for at han også har hatt det så trasig i sin jobb at han ikke orker fortsette der. Det er så trist at noen mennesker skal være så stygge mot andre!! Men jeg tror nok at din måte er den beste allikevel jeg da. Langsinte kjerringer er vel det VERSTE som er;-)
Og ditt avsnitt om smygläsning - ha ha, jeg måtte le litt. Det var jo akkurat som om jeg selv skulle ha skrevet det! Og jeg innrømmer at jeg har IKKE vært flink å legge igjen hilsen! Skal skjerpe meg:)
Så skriv blogg, for all del, det er så koselig å følge med litt. Langt til nabolandet vet du;)

Forstår hvordan du har det på sånne spes. dager hvor man minnes de man har mistet litt ekstra. Jeg var også hos min datter og min pappa denne allehelgenshelgen og tente lys.
Ha en fin helg Jeanette!
Stor klem fra oss her i Norge

Anonym sa...

Hej,
Kan ju snabbt erkänna att det finns fler Kronvallare som är smygläsare... =0)
Fortsätt med bloggen, det är så kul att följa dig och alla andra som har en blogg. Själv orkar jag inte riktigt med det, känner att risken är att den blir uppdaterad ca 1 gång om året om jag känner mig rätt... =0)
Blogga på och hoppas att vi ses snart!
Kram
Louise och Vilje