onsdag 26 november 2008

fredagsmys

fredagkvällar blir det inte många knop på ulvsbygatan. Då är det oftast soffan och teven som gäller. När vi har fredagsmys så kan grabbarna se ut så här...


















En något nyvaken Pluto som matte väckte med kameran. Kunde han sucka så skulle han göra det!

Innan det var fredagsmys bar det av till kronbacken för lite vallning. Det går bättre och bättre och vi får längre och längre hämt. Förut har högervarvet varit svårast men nu är det vänster. Han har svårt att gå ut ordentligt på lite längre hämt. Så vi ökar avståndet succesivt. Vi övar också på att han ska lära sig att inte fösa så fort. Det går sakta men säkert framåt men detta behöver vi öva mycket på. För han vill gärna ila iväg lite fort. Lördagen- for jag först iväg med mamma till hennes kurs. Hon var nämligen billös. Sedan bar det av till kronbacken igen för att fodra djur och valla. Eftersom Heidi var borta och jag ville valla får lovade jag att ge dem käk. Tack för lånet av fåren Heidi :) Det var himla snällt jag fick låna dem. Allt gick bra förutom en sak. Jag tänkte låta fåren äta en stund så jag passade på att busa lite med Heidis valp som var ute på gården. Medan jag går där och busar så faller jag rakt ned på ett av knäna pga ett hål som jag inte såg. Jag var ju fullt upptagen av valpen som var så söt. Det komiska är att jag lyckas göra samma sak i fårhagen senare. Snacka om att kronbacken fått mig på fall ;)

söndagen hade vi kalas för oss båda. Både jag och Erik fyller år under veckan och det känns onödigt att ha två kalas på så kort tid. Så våra familjer var här på fika. Jag fick bla. blommor, strumpor och presentkort. Så nu blir det ut och leta efter en gosig tröja.

Under veckan som hittills gått. Har jag hunnit träna lite lydnad framförallt på höger och vänster. Det känns som han börjar förstå. På min födelsedag fick jag frukost på sängen och en mobiltelefon. Gött med en ny. Den gamla började bli rätt sliten. Så from igår är jag nu 28 år. Jag har faktiskt ingen noja över att fylla år. Det var värre när jag skulle fylla 24. Då mådde jag riktigt dåligt över att bli ett år äldre. Tyvärr har jag varit sjuk på min dag men den var bra ändå. Vi åt god mat och lite hundträning fick det bli. Det var ju trots allt min födelsedag och då ska man väl få göra det man tycker om. Så det fick bli ett kort pass :) fast jag var sjuk. Imorn blir det tillbaks till jobbet igen...


/hej hopp!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer på etterskudd med dagen Jeanette!!!

Anonym sa...

Grattis i efterskott säger jag också!! Låter som en bra dag med frukost på sängen!!

Snart dags för ny träningsdag?

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Jag kan absolut tänka mig att träna på söndag! Lydnad på klubben på fm kanske? Vilken skön fredag ni verkar ha haft =)