fredag 11 juli 2008

YEESSSSSSSSSS............

Idag gjorde jag sista dagen på jobbet. Härligt med 4 veckors semester.

Under veckan var det lydnadsträning i parken. Som störning hade vi ett gäng killar som spelade fotboll, men det bekom inte mina två grabbar alls. Pluto fick träna apportering, ff och konen. Alltid lika glad för det lilla han får göra :) Inte lika glad att få stå på sidan och kolla på vilket han visar med hög röst. Inte alls till mattes belåtenhet. Han måste ha lika dåligt minne som jag för jag kan gå och säga till honom ena stunden och i nästa har han glömt det igen. Med Hobbe tränade jag först apportering med dirrigering och det känns som han börjar fatta vart han ska springa när jag skickar honom. Nästa steg blir att förlänga avståndet. Upptagen är mycket bättre när vi gör denna apportering än den som har varit i klass III med hopp. Det känns himla gött!! Upptagen med metallapporten är inte bra än, så de jobbade vi vidare med. Han vill springa och vända innan han tar upp den. Jag vill att han tar upp den med en gång. Jag klickade och belönade upptagen endast, så får vi se hur det artar sig. Konen tränar vi vidare på och den fungerade oxå bra. Rutan blev lite sämre, men det kan det ju lätt bli så när man tränar ut till konen har jag både hört och läst. Så detta tar jag inte så allvarligt. Fria följet kändes bra men vi behöver öva mer på alla nya delar i detta, såsom språng med vinklar... Vad gjorde vi mer?? Hmmm... fjärren. Där jobbar vi vidare med ena ställandet. Den känns bättre och bättre, men inte riktigt bra än på längre avstånd. Sedan gjorde vi lite mer. Ett lyckat träningspass var det helt enkelt och en nöjd matte :)

Onsdagen bestod av ett stycke agilitypass där vi fokuserade framförallt på slalom. Hobbe tränade jag på att springa ifrån i slalomen, vilket var lättare sagt än gjort :) Han blir lite väl ivrig ibland och river hinder och tom slalomen :( Fråga mig inte hur han lyckas, men han röjer på som en annan ångvält. Hoppas vi får fason på detta med tiden. Med Pluto går det inte att springa ifrån för då går han ur så han jobbar jag vidare med att springa bakom eller bredvid.


På torsdagen var det möte med tävlingssekten. Mötet flöt på mycket snabbt. Vad har hänt har vi blivit effektiva eller var det bara flyt?? :) Med på mötet var Annas supersöta cockervalp Vera. Hon var alldeles bedårande. Valpar är allt bra söta! Efter mötet tog jag och Anette en promenad med voffarna. Vi konstaterade där att Hobbe var högre än Cider, tror tom att han är större på bredden också. Så nu är det inte lillHobbe längre utan StorHobbe och LillCider.

Snart ska här ut och firas att det är semester med god mat och dryck på stan. Det blir nog någon god dryck med pocent i, det brukar inte va helt fel!! ;)


Mer Alingsås bilder nedan...





















Trevlig helg!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Liten blir stor kanske man kan säga också! Cider får pälsa på sig lite igen så kanske han kommer ikapp lillebror! ;)