torsdag 5 augusti 2010

Rapport från Husses debut


Efter 5 träningspass i lydnad var det igår dags för mig (Erik) att göra min debut. Kursen sattes mot Örebro och efter ett par timmars nervös väntan var det dags. Går ner på planen och Hobbe börjar direkt fokusera på allt annat än mig, lyckas dock få med honom hyffsat i fria följet, men han svävade iväg ibland.

Kändes riktigt kul att tävla när man väl avverkat några moment, att sedan få till en 10:a i elitklassen på ett hyffsat svårt moment kändes inte tokigt alls :)


Lite av blodad tand har jag väl fått, är väl tävlingsmänniskan i mig som vill testa om man inte kunde få lite bättre siffror. Här nedan ser ni mina resultat:


Sittande i grupp : 10

Platsliggande: 10

Fritt följ: 6

Dumrutan: 7 (blev inget sitt)

Inkallning: 8 (missbedömde hur jäkla fort det går tills det är dags för första stoppet, snett insitt)

Rutan: 10

Apportering: 6.0 (fick högersidan och det var den enda apporten som inte syntes i gräset, ett något panikartat ÖÖÖJJJJ!!!! när Hobbe var på väg mot fel apport styrde honom i rätt riktning)

Metallen: 9,5 (Ficken liten lätt bentackling av Hobbe vid insittet)

Vittring: 7.0 (lite snett insitt, och tugg tugg tugg tugg tugg.....)

Fjärr: 0 (Hobbe kändes seg inför sista momentet, och jag lyckade säkert låta annorlunda mot vad jag gjort på träning, blev väl dubbelt av alla kommandon)


Poäng totalt: 228,5


Jag slutade på femte plats av sju deltagare så jag kände mig supernöjd, hade dock varit mer nöjd om jag fått poäng i alla moment, men det får vi ta nästa gång..... Bjöd båda voffarna på en hamburgare från Max på vägen hem från Örebro


Husse over and out

2 kommentarer:

Jeanette, Pluto & Hobbe sa...

Var nernvöst att titta på er men ni skötte er superfint!! Kul att vara med och se er/kram från stolta matte

Hanna sa...

Heja heja! Bra gjort! /Hanna, Iro o Dixie