torsdag 19 augusti 2010

Jubilaren och mycket annat

Ja den senaste perioden har varit fullsmetad minst sagt men först vill jag börja med att gratta
SNUTO DUTO som fyllde hela 10 år igår. Jag förstår inte vart åren tar vägen men nånstans tydligen ;) Så här firades hans kväll...

Kan säga så här att att smörgåstårtan gick ner och att döma på allt dregel så var den värd att vänta lite på. Det rann som pölar och han tyckte nog matte var fisig som lät honom vänta så. Givetvis fick Hobbe också men hans bit var borta på 2 röda... Inte tid att provsmaka där inte!!











En liten kort uppis om lite vad som hänt sedan sist. Jag har hunnit med att spåra och det spåret gick kalas så jag vet att det är övergångarna mellan olika terräng som är vårt mål att träna på. Anette har tränat och tävlat agility med Hobbe. Kändes konstigt med bara en voffis hemma. Annars har vi mest gått promenader och tränat lite trix och lydnad. Nu i veckan blev äntligen besiktningen av huset klart och tack alla som höll tummarna för den. Det var mycket nervöst att vänta på men det var bara lite småskavanker som går att fixa så from oktober blir vi husägare, härligt. Nu i dagarna två har vi haft visning på lyan så jag har försökt bo utan att skita ner och gisses det är inte lätt så nu är det bara att vänta och se vart budgivningen leder...

I förrgår var jag och Snuto hos vet. för en seniorkontroll och allt verkade bra och jag får reda på de sista proverna på måndag. Blodproverna tog sådan tid men gamle mannen skötte sig fint. Jag tyckte faktiskt lite synd om honom när det krånglade så, men tillslut så.

Ingen tvåbenting har dykt upp än men ni lär höra när det blir!! :)

/På återseende

1 kommentar:

Anette WCS sa...

Grattis till pluto!!
Och till den nya lyan!!! :)