lördag 17 oktober 2009

Vi tränar på!!

Under veckan har det hunnits med flera träningar med fokus på framförallt lydnad, såklart har det hunnits med agility också ;) Ni känner väl mig! Tack Sanna för kommenderingshjälpen och sällskapet. Vi har tränat både uppe på Krp och på Kbk. Vi tränade på bla. rutan,ff, apportering och vittring såklart. Ff i dumrutan är han så himla het. Sist fick jag sätta på honom ett kortkoppel för att lära om vart vi faktiskt går. Det är ju inte tänkt att jag ska ha svansen i handen heller. I agilityn så övade vi kf på A:et och på svåra slalomingångar.

För er som inte vet så inhandlade vi en ny bil förra helgen, en peugeot 406. Den känns som värsta lyxåket jämfört med den gamla trotjänaren passaten med stötdämpare som var helt slut. Så nu kan jag åka bekvämt över gupp igen :) Vägen hem var inte så skoj efter att vi köpt bilen. Vi fastnade i bilkö pga en olycka men det verkade som föraren klarat sig med lindrigare skador för han kom gående med nackkrage. Bilen och släpet var det visst värre med. Hela högersidan var pöntade på dem båda. Någon som kört för fort med sitt släp kanske??

Jag har också hunnit med en tur till frisören. Det var inte en dag för tidigt!! Det är ju nästan så man sitter och skäms när man sitter där framför spegeln och ser den sletna kalufsen. Gör nåt snälla!! Så nu har jag lugg igen. Det är något jag inte haft sedan mellanstadiet, men det känns kul med lite förändring.

Igår kväll styrde vi bilen mot Forshaga för att vara lite sociala med några vänner. Vi tölade, käkade pizza och såg på film. Det var mycket trevligt. Voffarna dumpade vi hos mamma och det var skönt att de slapp va ensamma för det känns inte bra när man varit borta en heldag att lämna dem. De hade såklart haft det bra där med.

Nu i helgen har vi inget inplanerat och det ska bli så skönt att bara ta dagarna som de kommer och göra det vi känner för.

/Hej på er

1 kommentar:

Anna och Igloo sa...

Hej Jeanette.
Tack för grattiset :)
Kul med ny bil vi kikar också runt efter en ny, kanske en peugeot.. Vi kanske ses på Onsdag på kubben?
Ha det gött tills dess.