måndag 25 maj 2009

Veckan som gått...

...har varit mycket lugn pga min vad. Förra veckan så var det mest viloläge i soffan som gällde och det är inte riktigt min grej. Att vara frisk för övrigt men ha ont i vaden så det stoppar en att göra något är så himla trist. Förra veckan tyckte jag så synd om mig. Först vaden, värk och till råga på allt så upptäckte jag att jag fått en fästing. Hobbe var snäll och delade med sig av denna äckliga varelse. Jag fick verkligen panik trodde först inte den satt fast men jo. Fy vilket otäckt djur! Erik fick ta bort den åt mig.

Det blev inget agilitytävlat för mig förra vecka eftersom jag knappt kunde gå, även om jag gärna hade gjort det. Insåg själv att det vore rätt dumt att utsätta vaden för det och då behöva vara hemma ännu längre. Fast lite frestande var det. Så det var med vemod jag meddelade mina klubbkompisar att jag inte kunde följa med :( Jag hade verkligen sett fram emot denna tävling. Istället var jag med en klubbkompis och kikade på valpar. Det var himla söta valpar så det ska bli spännande att se när hon får hem den lilla krabaten. Bilturen dit blev väl inte lika enkel som vi tänkt oss men fram kom vi ;) Hemfärden gick desto fortare. Tack för trevligt sällskap!!


Igår var jag iväg till Gripen och där konstaterade de att jag fått en muskelbristning i vaden. Det kommer att ta tid men jag kommer bli bra. Idag var jag till vårdcentralen och blev sjukskriven ytterligare en vecka. Suck, jag kommer snart att börja klättra på väggarna, men jag inser att jag inte kan arbeta när vaden är som den är. Det är ju inte precis så att jag sitter still, man får vara glad om det är fem minuter ibland. Läkaren hade svårt att säga hur långt tid det skulle ta innan det skulle ha läkt helt men sade att efter denna vecka borde det var mycket bättre. Däremot skulle det nog kännas fortfarande nästa vecka. Att en klantig grej kan göra så ont och hålla i sig så länge. Jag hade verkligen trott att jag skulle bli bra efter en vecka. Både jag och Hobbe börjar att misströsta. Inte kul med en matte som knappt kan göra något. Hoppas vi är igång mycket snart så vi kan börja träna igen agility, lydnad, spår och vallning (vallningen har jag ju inte tränat sedan kursen, suck så det kan bli)!!

/See you!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vilken otur du haft! Trodde faktiskt att vaden skulle bli bättre fortare.. Själv har jag kollat upp debutdatum =) Vi kommer gärna upp till Hammarö och tränar med er när du blivit bättre =)
Vicki & sheltien Tova