tisdag 12 maj 2009

En bra dag trots allt...


Helgen har varit relativt lugn. I lördags var vi hemma och firade brorsan. Vi spelade ölbrännboll och grillade på kvällen. Jag kände mig grym på brännboll och fick till slagen ordentligt, kändes gött. Under skoltiden brukade resultatet vara blandat även om jag gillat att spela det. Vi började först med att grilla ute men det blev för kallt så vi fick gå in och käka. Det var himla trevligt.

Igår hade jag och Hanna kurs och det var aktiveringsstigen som stod på programmet. Kul att se alla hundarna. Det var ett gäng glada voffar. Alltid kul att hjälpa folk och se hur de och hundarna utvecklas tillsammans. Förra gången kände jag mig bara så kass men denna gången kändes bra och det är mycket roligare att hjälpa folk praktist än att bara dra en massa tråkig teori även om det också behövs förstås.

Idag har varit en stressig dag på jobbet med en massa ungar och flera barn som inte riktigt har varit på humör. Då känns dagen lite tung eller rättare sagt en annan är lite sleten, men jag fick en positiv kick av att ha samtal med föräldrar. Vi fick många positiva ord och lovord som alltid är kul att höra och just idag betydde extra mycket. Många gånger så glömmer man hur viktigt det är att ge nångon en komplimang utan man är bara tyst. Det kräver så lite men ger så mycket!! Alla gillar vi väl att höra när vi gjort något bra.


Så till alla er som läser detta!! Ni är toppen precis som ni är!!


kram

1 kommentar:

Lena/Gubben & Spot sa...

Kul med brännboll,det var länge sedan jag spelade.
Roligt att ni fick beröm av föräldrarna,håller med dig,man blir jätteglad av det,framför mera beröm hos alla.

Hur går det med vallningen ? har du hunnit träna någonting ?
Säg till när du har anmält till VP,om det passar för mig kommer jag gärna & hejar på er.
Ha de gott / Kram från oss