onsdag 28 juli 2010

Semester och husse laddar...

Vad har hänt sedan sist? Jo vi har varit på semester och haft det gött. Vi startade resan med att åka till Gbg och bo på ett fint hotell direkt på avenyn sedan ned till Falkenberg för att se utomhusteater. Inte riktigt vad erik tänkt sig men vad gör man inte för sin sambo!! ;) Började inte bra med ösregn men när föreställningen började var det uppehåll och fint väder igen, tur... Sedan ned för att bo i Halmstad där blev det lite mer shopping och stranden. INgen dålig strand där inte men vart var hundbadstranden, hi hi... Sedan uppåt igen till Lidköping och Läcköslott med sämre väder. Något vi har lärt oss i värmen är att fråga efter fläkt till rummet. Den missen gör vi inte om mer!! Vi hade det minst sagt svettigt i Halmstad men får reda på när vi checkar ut att det finns fläktar att låna, så dags då men men...

Vi har också hunnit med att spåra och husse har börjat träna Hobbe i lydnad. Måste säga att det känns ovant och det kliar i fingrarna... Jag vill så gärna köra själv men nu får jag snällt stå bredvid och coacha. Hobbe tycker oxå det är lite konstigt när matte leker tävlingledare och rör sig på plan men annars går det finfint. Kan inte va lätt att börja träna inför den högsta klassen när man aldrig tränat hund eller kört lydnad förut. Det ska bli kul att hänga med och kolla!!

Idag kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att köra lite agility oxå!! Det är ju så skoj ;) Körde lite slalom och svängar och motsatt hand. Pluto fick oxå köra lite hopp och slalom. Han fixade en ingång fint även när jag var före honom och styrde in honom i slalomen. Gammel mannen var duttig!! Framöver får det bli lite mer träning i den mån matte orkar förstås, men skam den som ger sig... Stönig jag?? Nä ;) , jo rätt mycket faktiskt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du tränar stadga så tränar jag spring i agilityn! Hoppas vi kan få till något i helgen!
Anette W, C & S