tisdag 29 juni 2010

Krax, krax...

Fortfarande rosslig men har nu energin tillbaka. Har legat hemma helt deckad en hel vecka men en riktig dunderförkylning så den senaste veckan har vi endast kunnat träna något pass. Dess för innan tränade vi på för fullt med allt möjligt.

Tänkte lägga in lite bilder från träningen på Krp med Anette och Sanna. Var ett tag sen men what the... Bättre sent än aldrig!! :) ....och Lite andra utebilder med vovvarna.


Elton poserar fint :)

Pluto väntar uttråkad på sin tur...

Sanna och Misty kampar o har skoj!!

Sanna och Misty i fin kontaktMisty väntar på leksak och poserar snällt...
Cider visar fin kryp med matte
Whiskey visar prov på sina cirkuskonster. Vad gör man inte för lite korv :)


Så här spenderades kvällen innan midsommar. Inte fel alls! Inte helt fel med ett litet kvällsdopp om man frågar dessa fyrbenta gossar.
Midsommmar var jag ok och kunde ut och njuta av fina vädret med picknick med sambo och goda vänner. Lite spelande hann vi också med på kvällen. Efter midsommar så blev jag liggande igen, inte skoj men nu i veckan är jag på benen igen och på jobbet med kraxande stämma. Är det barnbacillerna som är extra etttriga eller mitt immunförsvar som för tillfället är riktigt kasst?? Det är frågan det!! Kan ju inte säga att jag känner mig så smidig i sommarvärmen men det har jag ju i och för sig aldrig varit ;)

Så här spenderade Hobbe sin midsommardag. Enligt honom alldeles toppen och man behövde inte fundera vart han va, hi hi... Riktig bad och vattenhund det där. Han kan sniffa till sig vatten på långt håll och dra järnet dit om han själv får bestämma. Undrar om det är en bc jag har eller en utter?!!

Pluto sällskapade oss tvåbenta lite mer och var bara och gästspelade i vattnet, för vad går upp mot att komma och lägga sig på filten och blöta ned oss andra oxå ;) Äldre herren börjar få vita pondushår lite här och där nu!!

Igår hjälpte mig husse med lite lydnadsträning och jag inser att jag måste tänka mig för i värmen med liten Sprätt. Han kör ju järnet oavsett väderförhållande och eget ork, så när vi kom hem fick jag försöka kyla ned honom för och få ned honom i flås och värme. Vill ju inte att liten sprätt ska få värmeslag igen vilket kändes nära, så nu får matte tänka sig för och köra kortare pass med mycket vila och vatten.
/Hej så länge!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är varmt så det är en avvägning hur mycket de orkar! Men igår verkade det ok. Det var kul att köra agility med Hobbe o det är nog så att jag måste tänka lite mer som du när jag kör handlingen. Det ska bli spännande på lördag! Tack igen för jag får låna honom!
Anette W & C