måndag 15 februari 2010

Ännu en ny vecka

Jagg tycker dagarna går som himla fort och helgerna ska vi inte prata om. Förra veckan blandades med migrän, tävlingssektormöte och hundträning. Det första kunde jag gärna vara utan för då är det bara att gå hem och lägga sig tills det går över, men men... Vi har hunnit träna båda 1 pass agility och 2 pass lydnad. Himla trevligt :)

På lydnadspass ett var det jag, Anette,Sanna, Maj och Mia som tränade på Ikeas parkering. Fick man lite gratis störning. Måste ju medge att jag längtar till våren när man slipper frysa om händerna och ha så förb...at mycket kläder på sig. Vi tränade på ff, lite kryp, konen, fjärr och budföring m.m. Därefter åkte vi och gick promenad på skutis med alla voffar. Trevligt att så många hundar går ihop utan problem :)

På agilitypasset övade vi bakombyten och gisses vad matte har svårt för det men vi lyckades få till det riktigt bra några gånger. Vi tränande också på gungans kontaktfält. Försökte hetsa honom men han stod så fint. Nästa gång jag kör ska jag prova att stressa honom med att någon annan springer bredvid eller står och hejar på.

Lördagen spenderades mest i soffan och sängen med migrän så inget årsmöte för mig... Men stort grattis till allas fina utmärkelser som gjorts under den gångna året. Piggnade till fram emot em-kväll.

Söndagen bjöd på fint väder och då tränade vi vovve på Örsholmen tillsammans med Sanna, Mia och Maj. Vi blev kommenderade i ff och tränade konskick, rutan, sitt i grupp och tränade dumrutan med kommendering. En pigg och glad hund som gjorde fina och snabba skiften. Är mycket nöjd med dagen. Pluto Snuto har givetvis fått vara med och träna lite smått han med. Avslutade den med en promenad längs älven. Hobbe och Misty busade som bara den. Tyvärr glömde jag kameran som vanligt, men jag tror att någon annan i gänget förevigade vår träning i alla fall. Alltid skoj med lite bilder men det är inte lätt med kort minne ;)

Kan inte påstå att jag var särskilt romantisk på alla hjärtans dag men vi passade i alla fall på att ta en fika och åka och träna tillsammans. Jag tycker nästan denna dag känns som ett tvång att då ska man göra eller köpa saker till varandra. Nä, tacka vet jag presenter och gester som görs under resten av året när man mist anar det.

Nu är det måndag igen och en ny vecka med nya dagar och nya händelser. Vi får se vad vi hittar på då...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske bjuder veckan på träning på torsdag? :-) Agility alltså... Vi ska ju snart göra "test" i Kr-hamn! Ha det gott!
Anette W & C