lördag 11 juli 2009

Regn, regn och åter regn

När ska detta förb....de regnandet sluta. Visst man ska träna hund i alla väder men någon måtta kan det väl ändå få finnas. Det är lydnaden som står i fokus just nu och vi tränar på.

I torsdags var jag och Malin med Keno ute vid Sörmon och spårade. Tack för hjälpen och trevligt sällskap även om det hade varit ännu trevligare med bättre väder. Man kan ju inte få allt ;) Nu ska matte öva på att lägga vinklar efter apporterna i spåret. Annars är jag jätte nöjd med lilla Hobbesson. Han plockade med sig alla pinnarna till matte.

Åter till lydnadsträningarna då. Matte har fortfarande svårt att förbereda svängarna i ff men vi jobbar på med dem :) Någon gång ska det väl funka att få till dem på tävling också. Vi har mest varit ute på klubben och tränat. Vi ska trotsa vädergudarna i dag med och strax ge oss ut.

Igår kväll hade jag två kompisar över på lite tjejmiddag och det var himla kul. Det blir inte alltför ofta även om vi enades att vi i år blivit bättre på att va sociala och ska försöka att hålla i denna trend. Alla mina vänner är ju faktiskt inte en hundnörd som jag utan vill umgås på andra ställen än på appellplanen eller i skogen ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv för trevlig träning i blötan!! Lycka till så hörs vi om ny träning i veckan!! Malin & Keno

Anna sa...

Umgås på andra ställen än appellplanen eller i skogen? Vad menar du? Ja, ja, du menar förstås på agilityplanen...=)