torsdag 2 juli 2009

Knäck i örat eller?

Igår kväll var vi på skutberget för att vara med i landskampen i agility mot norrmännen. I första loppet, agilityklassen var Hobbe Sprätten totaldöv eller fått knäck i örat eller om det var den där raketen igen :) Han körde stora delar av banan alldeles själv och hörde mig väldigt dåligt. Tunnlar är hans favvohinder. Kändes lite tungt när vi i Torsby kändes som vi var på gång. Fast nu har ju vi inte kört banor sedan Säffle då jag fick i muskelbristning i vaden. Sprang två lopp och vaden höll och kändes bra. Äntligen kan vi köra agility på riktigt igen :) Hopploppet kändes mycket bättre. Han lyssnade mycket bättre. Slalomingången var för svår för oss så den fick vi ta om sedan diska vi oss vid en tunnel. Jag gjorde ett framförbyte och drog med honom till fel tunnel. Vi fick med oss några hinder ner när vi svänger men det får vi öva vidare på. Tror att matte ropa när hunden var i luften över hindrena. Jag ville att han skulle lyssna bättre och tjöta då nog lite för mycket och då får han hindrena med sig ner. Jag tror vi peta ned två eller tre hinder så det går framåt. För ett år sedan var det var och vartannat hinder han rev.



Pluto fick åka med husse i hans bil. Ståtlige killen! Såklart hade han bälte på sig. Måste ju bara posera först :) Vad kollar Snuto in tro, är det någon pingla tro??



Grattis Anna och Anette till era klassvinster och fina lopp. Synd på benet bara i sista loppet Anette. Krya på dig Anette och hoppas benet är bättre snart. Grattis också till alla andra duktiga karlstad ekipage som var med. Fint prisbord hade de och en trevlig tävling. Lite för svåra banor för Sprätten och mig men kul att få köra igen!


Nä nu ska jag ute i solen och gå en runda med voffisarna!!


/Simma lugnt

1 kommentar:

Anette W & C sa...

JA, Hobbe var glad o lycklig att vara på agilitybananigen! Det syntes lång väg! Gott att benet höll och jag är övertygad om att ni är på g igen när ni kommer ut på tävlingsbanorna nu när matte kan träna mer!
Vi tar det lite lugnt några dagar, men jag kan gå på benet utan större problem så det ordnar sig nog!