torsdag 1 maj 2008

Gröngölingarna på turné

Tack för alla grattisar! Det värmer verkligen!!

Ja idag bar det av till Säffle för mig och Hobbe för start i appelspår. Det var debut för oss båda inom denna gren. Domarna och tävlingsledaren + de tävlande fick många frågor av mig :) Alla vara så goa och kom med tips och var jätte hjälpsamma. Tror ni inte jag drog startnummer ett den här gången också :( På de två senaste lydnadstävlingarna har jag också dagit denna siffra. Men nån ska ha den med :) Jag hade ju tänk att kolla lite hur det gick till genom att titta på de andra, men så blev det inte :) Det var bara att köra igång direkt. Innan spåret var jag jättenervös, men när jag väl kom igång och spåra var det bara att köra på. Det fick gå som det ville!! Hobbe spårade klockrent hela vägen och hittade alla apporterna. Jag trodde inte det var sant när jag sedan gick till domarna och fick reda på mitt resultat. Båda gav mig 10 på spåret, gissa om jag svävade på små moln sedan. Resten av dagen kunde gått hur som helst, för vi hade ju fixat spåret. Budföringen gick bra förutom att Hobbe att när han kom fram till mottagaren ställde sig och på på fel sida av mottagaren så han fick hjälpa honom in. Resten av lydnaden gick bra med några småmissar här och där, men vad gör det :) Känslan under dagen kändes bra och vi jobbade tillsammans. Båda domarna var supertrevliga! Det gjorde inte saken sämre när en av domarna berättade för mig vilken trevlig border collie jag hade. Gissa om jag blev stolt!!

Vi drog hem en klassvinst och en totalpoäng på 277 poäng. Gissa om den bilfärden hem gick lätt?? ;) Det här med bruks får vi allt ta och göra igen för det var kul det!!

Dagen avslutades med lite vallning hos Heidi. Det var ett tag sedan sist, men gu vad skoj. Gisses vad fåren hade spring i bena, jag fick vekligen ha tungan rätt i mun ;) Kändes att det var ett tag sedan sist, men sen kom jag in i det igen. I slutet var det en fröjd att valla med Hobbe för då var han lugn och jag hann placera mig rätt. Det var roligt att se Emma jobba med fåren. Det har hänt mycket med henne sedan jag såg henne sist.

Nä nu är det bäst att krypa till kojs, så jag orkar med morgondagen. God natt!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Superkul att det gick så bra med spåret! Trodde förvisso inget annat heller! ;-)
Nu ska vi ut och köra mer spår och lite kryp så är det start i lägre om en stund!
Grattis igen!

Anonym sa...

Stooort grattis!! Jättekul!! Härligt att du fastnat mer för bruks, det är det jag säger.. nåt roligare finns inte!! :) Malin & Keno

Anonym sa...

Flinkeste Jeanette! Hva dere kan. Blir utrolig imponert av deres aktivitets nivå. Henger med i bruks, lp , agility og i får hagen også.Så dyktig liten bc gutt du har.